سلام بر همه دوستان و خوانندگان گرامی .
ضمن تبریک عید غدیر خم ، عید ولایت علی ابن ابی طالب علیه السلام ، سه سند محکم از اهل سنت در ولایت بلافصل حضرت مرتضی علی (ع) بعد از خاتم الانبیا (ص) را بر گرفته از وبلاگ « علی ولی الله ، http://alivaliollah.masirblog.net/ » در این پست قرار میدم .
از دوستان عزیز خواهش میکنم این مطلب را در فضای مجازی منتشر کنند .
سه سند محکم از اهل سنت در ولایت بلافصل حضرت مرتضی علی (ع) بعد از خاتم الانبیا (ص)
1 - بریده و ابوهریره و جابر و براء بن عازب و زیدبن ارقم هرکدام جداگانه از نبی خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) نقل کرده اند که در روز غدیر خم فرمودند : هرکس که من مولای اویم پس علی مولای اوست . خدایا دوستش را دوست و دشمنش را دشمن بدار .
سند : الاستیعاب فی معرفه الاصحاب – ج 3 – ص 1099
2 - اسماء بنت عمیس گزارش دهد که : روزی با پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) بودیم پس تکیه داده و فرمودند : امروز می خواهم سخنانی چون برادرم موسی بر زبان جاری سازم . پس فرمودند : بار پروردگارا ! گناهانم را بیامرز و سینه مرا گشاده فرما و از بین خاندانم علی را وزیر و یاور من قرار ده و او را در این کار شریک فرما تا بدین وسیله تو را بسیار تسبیح کرده و فراوان یاد کنیم همانا تو بر ما آگاه و بینا هستی .
سند : المعیار و الموازنه – ص 71
3 - عمار بن یاسر گوید : رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : هرکس که به من ایمان دارد و مرا تصدیق می کند پس ولایت علی بن ابیطالب(علیه السلام) را بپذیرد که ولایت او ولایت من و ولایت من ولایت خداست . حداقل حدود شصت نفر از علما و محدثین و مورخین نقل کرده اند که پس از انجام مراسم غدیر ، ابوبکر و عمر با ایراد کلمه " بخ بخ لک یا علی " یا کلمه " اصبحت و امسیت مولی کل مومن و ... " به مولا علی (ع) تبریک و تهنیت گفتند مانند : حافظ ابن عقده در کتاب حدیث الولایه - ابوبکر جعابی در کتاب نخب المناقب - منصور لائی رازی در کتاب حدیث الغدیر - علامه ابن مغازلی شافعی - شمس الدین جزری شافعی در کتاب اسنی المطالب جلد 3 - علامه مورخ زینی دحلان در کتاب فتح المبین فی فضائل الخلفاء الراشدین جلد 2 و ...
سند : ترجمة الامام علی بن ابیطالب من تاریخ مدینة دمشق – ج 2 – ص 91
تقدم علی (ع) بر ابوبکر در منابع اهل سنت : ابن عباس می گوید ابوبکر و علی به قصد زیارت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) خواستند در محل قبر وارد شوند . علی از ابوبکر خواست که او اول وارد شود اما ابوبکر گفت : من پیشی بر مردی نمی گیرم که شنیدم رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) درباره اش فرمود : مقام و منزلت علی نسبت به من همانند مقام و منزلت من نسبت به پروردگارم است .
سند : ذخائر العقبی ص 64 - الریاض النضره ج 2 - الصواعق المحرقه ص 106 - مناقب العشره ص 12 - ملحقات احقاق ج 17 - مناقب سیدنا علی ص 39
علی(ع) مولای عمر بن خطاب : شخصی به عمر گفت : با علی طوری رفتار می کنی که با هیچ یک از اصحاب رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) آنگونه رفتار نمی نمایی ؟ وی در پاسخ گفت : اینگونه رفتار به جهت آنست که وی مولای من است .
سند : الریاض النضره ج 2 ص 71
ای کاش گفتن عمر بن خطاب از خطای غصب خلافت : عمر در حال احتضار و وقت جان دادن می گفت : ای کاش گوسفندی در خانواده ام بودم که مرا فربه می کردند و هنگام زیارت دوستانشان مرا می کشتند و قسمتی از گوشتم را کباب کرده و قسمتی را خشک می کردند و سپس مرا می خوردند و چون مدفوع خارج می شدم و بشر نبودم .
سند : حلیة الاولیا ج 1 - منهاج السنة ابن تیمیه ج 3
دعوای عثمان و عایشه بر سر ارث نبوت : در دوران خلافت عثمان روزی عایشه و حفصه بر او وارد شدند و از او خواستند که میراثشان از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) را تقسیم نماید . عثمان تکیه داده بود . ناگهان نشست و رو به عایشه کرده و گفت : تو و این زن که اینجا نشسته (حفصه) ، یک اعرابی که از نادانی با ادرارش خود را می شوید آوردید و شهادت دادید که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده : ما گروه انبیاء میراثی از خود باقی نمی گذاریم . پس ! اگر راست است که پیامبر وارثی ندارد شما اکنون چه می خواهید ؟ و اگر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می تواند وارث داشته باشد پس چرا حق فاطمه ی زهرا ( سلام الله علیها) را منع کردید ؟ از این رو عایشه از پیش عثمان بیرون رفت در حالیکه فریاد می زد : کفتار را بکشید که کافر شده است .
سند : شرح نهج البلاغه ابن حجر ج 2
محل فتنه از زبان رسول خدا (ص) : عبدالله بن عمر می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) ایستاد و سخنرانی نمود . پس به خانه عایشه اشاره کرده و سه مرتبه فرمود : فتنه همین جاست . از همانجا که شاخ شیطان طلوع می کند .
سند : صحیح بخاری ج 4
علی(ع) و حق : عایشه می گوید : از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیدم که فرمود : همیشه حق با علی است و علی با حق است و از هم جدایی ندارند و جدا نمی شوند تا آنکه در کنار حوض کوثر به من رسند .
سند : تاریخ ابن عساکر ج 2 - الطرائف ص 103 - نهج الحق ص 225
با وجود هزاران هزار سند در منابع اهل سنت و استدلالات علما و مشایخ دیرین و عصر حاضر فرقه های اهل سنت در بینهایت بودن فضائل مولا امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) ، آن هم در احادیث قدسی و نبوی و از صحابه در منابع خودشان ، باز جای سئوال است که چرا علی(ع) سالها خانه نشین شد ؟ چرا با وجود این همه سند بر وزیر و جانشین بودن علی(ع) بعد از نبی خاتم(ص) سقیفه بنی ساعده به پا شد ؟ چرا خلفای سه گانه که خودشان از راویان و شهود ماجرای انکار ناپذیر غدیر خم بودند غصب خلافت علی(ع) کردند ؟ چرا حق فاطمه صدیقه(س) غصب و کودکش را سقط کردند ؟ آیا پیامبر خدا (ص) (العیاذبالله) دنیا طلب و جاه طلب بود که اینها شیوه او را ادامه دادند یا بدعتی بود که توسط ایشان بنا گذاشته شد ؟ قضاوت درباره غدیر و رهبری جامعه مسلمین بعد از رسول خدا(ص) مانده است تا ظهور منتقم خون آل الله ...
علی امام من است و منم غلام علی
هزار جان گرامی فدای نام علی
کلمات کلیدی: احادیث، عید غدیر، امام علی(ع)، ولایت